תיעוד מהכותל: הדלקת נר שלישי עם שר הביטחון בני גנץ

בנצי לייזרוביץ No Comments on תיעוד מהכותל: הדלקת נר שלישי עם שר הביטחון בני גנץ

היום התקיימה הדלקת נר שלישי של חנוכה ברחבת הכותל המערבי בסימן אחווה ואחדות, עם שר הביטחון בני גנץ ואישי ציבור חשובים נוספים

צילום: הקרן למורשת הכותל
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הערב (ג'), התקיימה הדלקת נר שלישי של חנוכה ברחבת הכותל המערבי בסימן אחווה ואחדות עם ישראל בהשתתפות אלפי אנשים. המעמד נערך כאות הוקרה למיליוני היהודים בארץ ובתפוצות, ולאותם עשרות אלפי שורדי השואה שבתעצומות נפשם נושאים את לפיד החיים.

במעמד רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א, רבה של מגדל העמק הרה"ג יצחק דוד גרוסמן שליט"א, שר התרבות והספורט ח"כ חילי טרופר, יו"ר הסוכנות היהודית מר דורון אלמוג, יו"ר ההסתדרות הציונית מר יעקב חגואל, מנכ"ל הקרן למורשת הכותל סולי אליאב, מנכ"ל ועידת התביעות מר גרג שניידר, יו"ר מרכז הארגונים של שורדי השואה בישראל הגב' קולט אביטל, יו"ר ועידת התביעות בישראל מר שלמה גור, יחד עם כ 100 ניצולי שואה שהגיעו במיוחד עם ועידת התביעות ועמותת לחיות בכבוד להשתתף הערב בהדלקה וכן ציבור רחב שצפה במעמד מ-15 מדינות שונות ברחבי העולם.

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א: "מכאן, הערב נר שלישי של חנוכה נצא בקריאה לאחדות של כלל ישראל. הכותל המערבי הינו ביתם של כל יהודי ויהודייה בארץ, ומחוצה לה. אין עוד מקום כמו הכותל המערבי שמסמל את מחירן הנורא של שנאת חינם ומלחמת אחים, כל אחד ואחת יש להם שייכות למקום ועל אחת כמה וכמה שליחי ציבור, בהזדמנות זו נודה לשר הביטחון ולשר התרבות על פועלם הרב למען ישראל. על רבבות חיילי צה"ל אשר פוקדים את הכותל המערבי במשך כל השנה כולה ועל התרומה האדירה לביטחון ישראל."

רבה של מגדל העמק הרה"ג יצחק דוד גרוסמן שליט"א: "מבטאים את הנס ע"י נר החנוכה, להשמיע לנו ללמד אותנו, שהיוונים לא רצו לפגוע בגוף, זו היתה מלחמת תרבות. הקב"ה צריך את אורה של המנורה? המנורה סימלה את נוכחות השכינה במקום הזה. הנר המערבי דלק תמיד. לא שפכו, טימאו כל השמנים. החשמונאים נלחמו על הטהרה והאמונה. את הביטוי של הניצחון מבטאים במנורה, שתהיה טהורה בעם ישראל. אנחנו במקום שמאחד את עם ישראל מדורי דורות, ללא פילוגים. וזה הכוח והעוצמה של עם ישראל. אם אנחנו מאוחדים- יש לנו את ברכת ה', "ברכנו אבינו". מתי? "כולנו כאחד". שבזכות הדלקת נר חנוכה נזכה בקרוב להדלקת המשכן."

שר הביטחון מר בני גנץ: "במקום הקדוש הזה, ובמיוחד בנוכחותם של שורדי השואה שניצחונם הוא לא רק ניצחון הכוח אלא גם ניצחון הרוח – אנו צריכים לזכור שהעוצמה הרוחנית והמוסרית חד הם. אם נהיה רק עם חוסן רוחני וללא יכולת להגן על עצמנו לא עשינו כלום, אם נוכל להגן על עצמנו אבל בלי מוסר ואמונה, נאבד את הדרך. לכן רק השילוב של כוח ורוח, עוצמה מצד אחד ואחדות העם מצד שני, יכולים להצעיד את עם ישראל על כל חלקיו, שנים קדימה."

צילום: הקרן למורשת הכותל

יו"ר הסוכנות היהודית מר דורון אלמוג: " בחג החנוכה, חג האור והגבורה, כולנו אחים אנחנו, כולנו עומדים כאן בעבורם, מבינים את הנס הגדול של כולנו, מדליקים היום את הנר השלישי ואני גאה ומתפלל כאן במקום הקדוש לאחדות ואומץ לב, עם ישראל חי."

מנכ"ל ועידת התביעות מר גרג שניידר: " בחנוכה אנו מדליקים את נרות החנוכייה בכדי לזכור את ניצחון המכבים על היונים, אתם שעמדתם כנגד המשטר הנאצי, אתם שבניתם את חייכם מחדש, ואתם מראים לעולם מה הם אמץ כוח וחוסן נפשי, כשאנחנו חוגגים את ניצחונכם אנו חוגגים את ניצחון המעטים על הרבים, את ניצחון האור על החושך, חג חנוכה שמח!"

כשבני גנץ יצא מהכותל הוא הותקף מילולית על ידי קיצונים, ומנגד קבוצה של מתפללים מחו באלו שצעקו וקראו נגדו קריאות.

יו"ר יהדות התורה ח"כ הרב יצחק גולדקנופף גינה את המקרה: "אני מגנה את ההתקפה המרושעת כנגד השר בני גנץ בכותל המערבי הערב. למרבה הצער יש אנשים שאינם יודעים להפריד בין מחלוקת פוליטית לבין הלבנת פנים. הכותל המערבי שייך לכל יהודי באשר הוא. הלבנת פנים אסורה כלפי כל אדם, ובוודאי כלפי של מי שחירף נפשו למען מדינת ישראל".

"בית המקדש חרב בגלל שנאת חינם, הכותל הוא השריד האחרון ממנו. בחג החנוכה אנו מצווים להרבות אור ואהבת חינם ולא שנאה חלילה" כך גולדקנופף.

 



0 תגובות